ΑρχικήΉπειροςΑεροδρόμιο του Ακτίου: Εκτός λειτουργίας στο το ραντάρ για την έγκαιρη πρόγνωση...

Αεροδρόμιο του Ακτίου: Εκτός λειτουργίας στο το ραντάρ για την έγκαιρη πρόγνωση ραγδαίων και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.

Δημοσιεύθηκε:

Θέμα “τυφλών” ραντάρ υπεύθυνων για την έγκαιρη πρόγνωση ραγδαίων κακοκαιριών και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων, μετά από δημοσίευμα της ιστοσελίδας Dnews, έφτασε στη Βουλή, καθώς σχετική ερώτηση κατέθεσε η βουλεύτρια Λάρισας του ΠΑΣΟΚ, Ευαγγελία Λιακούλη.

Το πρόβλημα σύμφωνα με αρχικό δημοσίευμα, έγκειται στο ότι από τα 8 συνολικά ειδικά ραντάρ που διαθέτει η Ελλάδα, για την έγκαιρη πρόβλεψη των έντονων καιρικών φαινομένων, τα 6 είναι εκτός λειτουργίας και τα 2 υπολειτουργούν. Συγκεκριμένα, τα δύο ραντάρ που υπολειτουργούν είναι στην Ανδραβίδα και την Λάρισα, ενώ τα εκτός λειτουργίας βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη, το Άκτιο, την Αίγινα, τον Υμηττό, την Καβάλα και την Αστυπάλαια. Αυτό της Αστυπάλαιας δε, δεν λειτούργησε ποτέ.

Η ερώτηση προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας, κ. Ν. Δένδια, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Θ. Σκυλακάκη και Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας κ. Β. Κικίλια, της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ αναφέρει:

Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο, που προειδοποιούν πως η χώρα είναι ουσιαστικά ανοχύρωτη έναντι των ραγδαίων κακοκαιριών, όπως η πρόσφατη που έπληξε τη Βαλένθια της Ισπανίας με εκατόμβες θυμάτων, αλλά και πριν από ενάμιση χρόνο οι θεομηνίες Daniel & Elias στη Θεσσαλία, οι οποίες και αυτές με τη σειρά τους στοίχισαν τη ζωή σε 17 άτομα, από τη στιγμή από τα συνολικά οκτώ (8) ραντάρ που μπορούν να προβλέψουν, έγκαιρα, έντονα καιρικά φαινόμενα τέτοιου τύπου, μόλις δύο (2) βρίσκονται σε λειτουργία και αυτά, μάλιστα, υπολειτουργούν…

Ειδικότερα, ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας είναι τα ραντάρ έγκαιρης πρόβλεψης ραγδαίων καιρικών φαινομένων στη Θεσσαλονίκη, στο Άκτιο, στην Αίγινα, στον Υμηττό, στην Καβάλα και στην Αστυπάλαια, το οποίο σημειωτέον δεν λειτούργησε ποτέ από τότε που εγκαταστάθηκε.

Τα δε ραντάρ τα οποία ακόμη λειτουργούν, έστω και με μειωμένες δυνατότητες, είναι αυτά της Λάρισας και της Ανδραβίδας, με αποτέλεσμα οι ειδικοί επιστήμονες να θεωρούν πως η χώρα μας είναι ουσιαστικά ‘’τυφλή’’ έναντι των ξαφνικών, έντονων καταιγίδων, αλλά και της πρόγνωσής τους, παρότι ο ρυθμός εμφάνισης, όπως και ο βαθμός έντασης τέτοιων φαινομένων αυξάνεται, εξαιτίας της Κλιματικής Κρίσης.

Παράλληλα, τονίζεται πως εξαιτίας της παραπάνω κατάστασης, προβληματική θα είναι και η χρήση του αριθμού ‘’112’’, ο οποίος μπορεί μεν το καλοκαίρι και στις πυρκαγιές να σώζει ζωές, ωστόσο, χωρίς τα απαραίτητα στοιχεία που παρέχουν τα ραντάρ έγκαιρης πρόβλεψης έντονων καταιγίδων, το χειμώνα το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά απαξιώνεται.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι το γεγονός ότι ακόμη και ο Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της EMY, κ. Θοδωρής Κολυδάς, παραδέχεται πως η χώρα λειτουργεί ακόμη με δεδομένα της δεκαετίας του 1990, από τη στιγμή που παρότι τα ραντάρ Λάρισας και Ανδραβίδας εξακολουθούν να βρίσκονται σε λειτουργία τα οποία εκμεταλλεύεται επιχειρησιακά η ΕΜΥ και η Πολιτική Προστασία, ωστόσο, «δεν καλύπτονται πολλές περιοχές και κυρίως το Λεκανοπέδιο όπου είχε σχεδιαστεί να λειτουργεί νέο ραντάρ στην Αίγινα διατηρώντας το παλαιό ραντάρ του Υμηττού. Προσπαθούμε βέβαια με άλλες μεθόδους τηλεπισκόπησης να καλύψουμε τα κενά που παρουσιάζονται αλλά αντί να πάμε μπροστά, πάμε 20 χρόνια πίσω».

Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι η πρόληψη, δια της έγκαιρης προειδοποίησης, θεωρείται παγκοσμίως η σημαντικότερη πτυχή της διαχείρισης καταστροφών και η χώρα μας παρά το ‘’επιτελικό’’ της κράτος φαίνεται να μην τα καταφέρνει καθόλου και σε αυτόν τον τομέα. Δεδομένου ότι παρότι ο διαγωνισμός ύψους 67,3 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για τα νέα ραντάρ ακόμη ‘’τρέχει’’ και μέχρι να ολοκληρωθεί (υπολογίζεται σε 2-3 χρόνια), διαπιστώνεται δραματικό ‘’κενό’’ στον τομέα έγκαιρης προειδοποίησης έντονων καιρικών φαινομένων, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικά ανεπιθύμητα αποτελέσματα ακόμη και απώλειας ανθρώπινων ζωών, κατά τους χειμερινούς μήνες.

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:

1.Πότε και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέου συστήματος ραντάρ για την επακριβή χωρική ανίχνευση και εξέλιξη των καταιγιδοφόρων νεφών που σχετίζονται με τα έντονα καιρικά φαινόμενα;

2.Μέχρι να ολοκληρωθεί η ως άνω διαδικασία, σε ποιες ενέργειες σκοπεύουν να προβούν, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των 6 εκτός λειτουργίας ραντάρ σε Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Αίγινα, Υμηττό, Καβάλα και Αστυπάλαια, προκειμένου να κλείσει έστω και εκ του προχείρου το ‘’κενό’’ στον τομέα έγκαιρης προειδοποίησης έντονων καιρικών φαινομένων;

Τελευταία νέα

Τραγωδία στην Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί – Έπαθε ανακοπή και Κατέρρευσε σε εμπορικό κέντρο

Τραγωδία σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη, καθώς ένα 10χρονο παιδί άφησε την τελευταία του πνοή. Το παιδί...

Ηφαιστειακή Έκρηξη Σοκάρει το Ρέικιαβικ για Δέκατη Φορά σε Τρία Χρόνια

Ηφαίστειο εξερράγη αργά χθες το βράδυ για ακόμη μια φορά στην ευρύτερη περιοχή του Ρέικιαβικ,...

Έχασε τον σύντροφό της από πνιγμό τη στιγμή της πρότασης γάμου (Βίντεο)

  Η σύντροφος ενός άνδρα που πνίγηκε με τραγικό τρόπο μετά από πρόταση γάμου που...

Ελένη Ράντου: “Δεν είμαι υποχρεωμένη να απεργήσω” – Η απάντηση για τη μη συμμετοχή της στην απεργία

  Η Ελένη Ράντου εξήγησε την απόφασή της να μην συμμετάσχει στην πανελλαδική απεργία της...

Περισσότερα