Σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τη σωτηρία και την προστασία των χιλιάδων προσκυνητών που συρρέουν στην Ιερά Μονή Στομίου κατατέθηκε επίσημα στον Δήμο Κόνιτσας. Η Ομάδα Εργασίας για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προώθηση του Νομού Ιωαννίνων απέστειλε ένα σκληρό αλλά απόλυτα ρεαλιστικό υπόμνημα, ζητώντας άμεσες παρεμβάσεις για να αποφευχθούν τα χειρότερα στο επικίνδυνο μονοπάτι που οδηγεί στο μοναστήρι. Όπως αποκαλύπτει το epirusbomb.gr, η φήμη της Μονής έχει εκτοξευθεί στα ύψη λόγω της πνευματικής αίγλης του Αγίου Παϊσίου και της τεράστιας επιτυχίας της τηλεοπτικής σειράς για τη ζωή του, με αποτέλεσμα καθημερινά να αντιμετωπίζουν σοβαρούς κινδύνους εκατοντάδες ανυποψίαστοι πολίτες που επιχειρούν την ανάβαση χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό.
Η Ομάδα Εργασίας ξεκαθαρίζει ότι η ορεινή πεζοπορική διαδρομή είναι εξαιρετικά απαιτητική και εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους, ειδικά για ηλικιωμένους, άτομα με προβλήματα υγείας ή όταν ο καιρός στα βουνά της Κόνιτσας αγριεύει. Το πακέτο των προτεινόμενων μέτρων περιλαμβάνει ριζικές αλλαγές: δημιουργία τουριστικού περιπτέρου ενημέρωσης στην αφετηρία, τοποθέτηση έξυπνων πινακίδων με QR codes για τον βαθμό δυσκολίας της διαδρομής, καθώς και μόνιμη παρουσία ασθενοφόρου και διασωστών κατά τις περιόδους αιχμής, ώστε να υπάρχει άμεση επέμβαση σε περίπτωση ατυχήματος.
Οι προτάσεις δεν σταματούν εκεί, καθώς ζητείται η άμεση κατασκευή κιόσκι σκίασης και σημείων ανάπαυσης, η τοποθέτηση χημικών τουαλετών, καθώς και η δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά με κουμπί SOS που θα στέλνει τις συντεταγμένες των εγκλωβισμένων στις αρχές. Παράλληλα, προτείνεται η οργανωμένη μεταφορά των επισκεπτών με λεωφορεία από τον ειδικό χώρο στάθμευσης στην πλατεία Φριζή και η υποχρεωτική συνοδεία των γκρουπ από πιστοποιημένους οδηγούς βουνού. Για όσους δεν αντέχουν την ανάβαση, προτείνεται εναλλακτικό πακέτο με επισκέψεις στο πατρικό σπίτι του Αγίου Παϊσίου, στη Μονή Μολυβδοσκέπαστης και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μπουραζανίου, ώστε η Κόνιτσα να αναπτυχθεί τουριστικά με απόλυτη ασφάλεια.


