ΑρχικήΕλλάδαΑκρίβεια στα ύψη! Η επισκευή αυτοκινήτου γίνεται… πολυτέλεια για τον μέσο Έλληνα

Ακρίβεια στα ύψη! Η επισκευή αυτοκινήτου γίνεται… πολυτέλεια για τον μέσο Έλληνα

Δημοσιεύθηκε:

 

Κάθε χρόνο που περνάει, η επισκευή του αυτοκινήτου μας γίνεται όλο και πιο ακριβή, και αυτό το βλέπουμε πλέον σε όλους τους τομείς. Σύμφωνα με μία νέα μελέτη της εταιρείας SRA, η οποία πραγματοποιεί έρευνες για ασφαλιστές αυτοκινήτων στη Γαλλία, το κόστος επισκευής των οχημάτων αυξήθηκε φέτος κατά 6,7% σε σχέση με πέρυσι και 25,7% σε σχέση με το 2020.

Οι λόγοι για αυτή την αύξηση είναι αρκετοί, αλλά κυρίως οφείλονται στον πληθωρισμό και την αύξηση του κόστους των ανταλλακτικών. Στην έρευνα, που βασίζεται σε στοιχεία από 1,5 εκατομμύριο επισκευές το 2024, φαίνεται ότι τα ανταλλακτικά έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά. Συγκεκριμένα, η τιμή τους έχει ανέβει κατά 29% σε σχέση με το 2020 και 7,3% από πέρυσι. Τα πιο ακριβά ανταλλακτικά είναι αυτά που σχετίζονται με το μπροστινό μέρος των οχημάτων, με την επισκευή να κοστίζει σχεδόν 1,5 φορά περισσότερο απ’ ό,τι στο πίσω μέρος.

Η μελέτη επίσης αποκαλύπτει ότι πάνω από το 90% των ανταλλακτικών αντικαθίστανται αντί να επισκευάζονται, αν και υπάρχουν προσπάθειες να ακολουθηθούν πρακτικές κυκλικής οικονομίας, με την επαναχρησιμοποίηση εξαρτημάτων. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε από το 3% το 2020 στο 5,3% το 2024.

Ακρίβεια: “Πολυτέλεια” πλέον για τον μέσο Έλληνα η επισκευή του αυτοκινήτου του – Τι Πρέπει Να Ξέρουμε

Όσον αφορά το κόστος βαφής, οι τιμές αυξήθηκαν κατά 26,8% από το 2020 και 5,1% από πέρυσι, αν και η βαφή αντιπροσωπεύει μόνο το 10,4% του συνολικού κόστους επισκευής. Η εργασία επίσης έχει γίνει ακριβότερη, με τις τιμές να έχουν ανέβει κατά 20,8% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, και οι επισκευές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθούν, κάτι που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο το συνολικό κόστος.

Ειδικότερα για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, το κόστος επισκευής είναι σημαντικά υψηλότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στα ηλεκτρικά, το κόστος είναι 14,3% πιο ακριβό, ενώ για τα υβριδικά μοντέλα η αύξηση φτάνει το 15,7%. Ο λόγος για αυτό είναι η μεγαλύτερη ζημιά που προκαλούν τα πιο βαριά αυτοκίνητα, καθώς και η ανάγκη για πιο εξειδικευμένα υλικά και ηλεκτρολογικές εργασίες.

Τέλος, η μελέτη επισημαίνει ότι για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά κάτω των δύο ετών, οι επισκευές κοστίζουν 28,2% παραπάνω από τον μέσο όρο, γεγονός που κάνει τις επισκευές τους πιο ακριβές απ’ ό,τι περιμέναμε.

Όπως φαίνεται, λοιπόν, η συντήρηση του αυτοκινήτου μας δεν θα γίνει πιο φτηνή στο άμεσο μέλλον. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να είμαστε προσεκτικοί και να προγραμματίζουμε τα έξοδα για την επισκευή του οχήματός μας, για να αποφύγουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Τελευταία νέα

Ελληνικό διαβατήριο: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την έκδοσή του

Σύμφωνα με διεθνείς δείκτες όπως το Henley Passport Index, το ελληνικό διαβατήριο κατατάσσεται στα...

Σρι Λάνκα: Λεωφορείο συνετρίβη σε χαράδρα – Τουλάχιστον 21 επιβάτες λεωφορείου.

Τουλάχιστον 21 επιβάτες λεωφορείου που μετέφερε βουδιστές προσκυνητές έχασαν τη ζωή τους και άλλοι...

Τραγωδία στη Νέδα: Θάνατος 4χρονου και καταγγελίες για επικίνδυνες πεζοπορίες χωρίς άδειες και προστασία

Έρευνα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το δυστύχημα στην περιοχή της...

Αυξημένο ενδιαφέρον για το «Σπίτι μου 2» – Ποιοι ωφελούνται περισσότερο

Πάνω από 6.100 νοικοκυριά έχουν υπαχθεί στο Σπίτι μου 2, με το ενδιαφέρον των...

Περισσότερα

Spofier - Spotify Profil Fotoğrafı Büyütücü