Σοκ και έντονος προβληματισμός επικρατεί στην κοινωνία της Χαλκίδας, έπειτα από μια ασυνήθιστη και αμφιλεγόμενη υπόθεση που αφορά τον ξυλοδαρμό καθηγητή από ομάδα ανήλικων μαθητών.
Το περιστατικό έχει προκαλέσει αίσθηση, τόσο για τη βιαιότητα της επίθεσης όσο και για τις συνθήκες υπό τις οποίες αυτή φέρεται να έλαβε χώρα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, οι μαθητές δημιούργησαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα εικονικό προφίλ χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Το προφίλ ανήκε δήθεν σε ανήλικη 17χρονη κοπέλα και στόχος του ήταν να προσεγγίσει τον συγκεκριμένο εκπαιδευτικό, για τον οποίο οι μαθητές είχαν ήδη εκφράσει υποψίες σχετικά με «ύποπτες» ή ακατάλληλες συμπεριφορές.
Η επικοινωνία μεταξύ των δύο πλευρών φέρεται να οδήγησε σε συνάντηση σε δημόσιο χώρο, συγκεκριμένα στα δικαστήρια της περιοχής. Εκεί, όταν ο καθηγητής εμφανίστηκε, του αποκάλυψαν ότι το κορίτσι με το οποίο συνομιλούσε δεν υπήρχε στην πραγματικότητα και ήταν ψηφιακό δημιούργημα. Αμέσως μετά, του επιτέθηκαν και τον ξυλοκόπησαν.
Μυστήρια υπόθεση στη Χαλκίδα: Ανήλικοι ξυλοκόπησαν καθηγητή – Τον παγίδευσαν μέσω ψεύτικου προφίλ με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Σύμφωνα με μαρτυρίες και οπτικό υλικό που έχει δει το φως της δημοσιότητας, ένας από τους μαθητές ακούγεται να λέει στον εκπαιδευτικό: «Στα παντελόνια που φοράς δεν θα ξαναβγείς ποτέ με 17χρονη», αφήνοντας να εννοηθεί πως η ενέργεια αυτή είχε χαρακτήρα «τιμωρίας» ή αποτροπής.
Ο δικηγόρος του καθηγητή, μιλώντας στην εκπομπή Live You, υπερασπίστηκε τον πελάτη του, υποστηρίζοντας πως δεν υπήρξε ποτέ πρόθεση ή επίγνωση επαφής με ανήλικη. Όπως ανέφερε, το άτομο που επικοινώνησε με τον καθηγητή συστήθηκε ως 20χρονη, και επομένως δεν προκύπτει κάποιο επιλήψιμο στοιχείο ως προς την πρόθεση ή τη συμπεριφορά του εντολέα του.
Η υπόθεση διερευνάται από τις αρμόδιες αρχές, καθώς τίθενται κρίσιμα ερωτήματα για την ηθική διάσταση της ενέργειας των ανηλίκων, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για παραπλάνηση, αλλά και την ανάγκη οριοθέτησης των ρόλων και των ευθυνών σε περιστατικά τέτοιας φύσης.