Το πρόσφατο ατύχημα με το τρένο της Hellenic Train, όταν προσέκρουσε σε δέντρα που είχαν πέσει στις ράγες, ανέδειξε για άλλη μια φορά τις αδυναμίες στη διαχείριση έργων υποδομής στην Ελλάδα.
Σε συνδυασμό με άλλα πρόσφατα περιστατικά, όπου τρένα βρέθηκαν σε τροχιά σύγκρουσης, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για την τήρηση των κανονισμών και την έλλειψη ανάληψης ευθύνης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ποιος Είναι Υπεύθυνος για την Κοπή των Δέντρων;
Η ευθύνη για την κοπή των δέντρων κοντά στις γραμμές των τρένων φαίνεται να αποτελεί αντικείμενο διαμάχης μεταξύ του ΟΣΕ και των Δασαρχείων. Ο ΟΣΕ δηλώνει ότι έχει κόψει περίπου 1.500 δέντρα μέχρι στιγμής, αλλά για το Μενίδι ζήτησε άδεια από το Δασαρχείο για επιπλέον κοπές και δεν έλαβε απάντηση. Επιπλέον, ο ΟΣΕ ανακοινώνει την ίδρυση νέας αυτόνομης διεύθυνσης για την επιτάχυνση των κοπών και την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού.
Η Άποψη της Γενικής Γραμματείας Δασών
Η Γενική Γραμματεία Δασών απαντά ότι ο νόμος επιτρέπει στον ΟΣΕ να προχωρήσει στην κοπή δέντρων σε απόσταση 10 μέτρων από τις γραμμές χωρίς να χρειάζεται άδεια, μόνο με απλή ενημέρωση. Σημειώνει επίσης ότι δεν εντόπισε αίτημα του ΟΣΕ για κοπή δέντρων στην περιοχή όπου συνέβη το ατύχημα.
Σύγκρουση Ευθυνών και Αναπάντητα Ερωτήματα
Η ασυνεννοησία μεταξύ των υπηρεσιών ΟΣΕ και Δασαρχείων δημιουργεί σύγχυση για το ποιος τελικά φέρει την ευθύνη. Ο ΟΣΕ ισχυρίζεται ότι οι εργαζόμενοί του πήγαν να κόψουν δέντρα και οδηγήθηκαν αυτόφωρο, ενώ τα Δασαρχεία τονίζουν ότι ο ΟΣΕ έχει τη νομική δυνατότητα να προχωρήσει σε κοπές χωρίς άδεια.
Το ζήτημα αυτό αντικατοπτρίζει τη δυσλειτουργία του συστήματος και την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων αρχών, με το ερώτημα της ευθύνης να παραμένει αναπάντητο.