ΑρχικήΕλλάδαΣΟΚ! Υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών «αδειάζει» την κυβέρνηση για τα Τέμπη!

ΣΟΚ! Υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών «αδειάζει» την κυβέρνηση για τα Τέμπη!

Δημοσιεύθηκε:

 

Σε μια κατάθεση που προκαλεί αίσθηση και νέους τριγμούς, διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών φέρνει στο φως σοβαρές καταγγελίες για την τραγωδία των Τεμπών, κατονομάζοντας τη Γενική Γραμματεία Υποδομών ως αποκλειστικά υπεύθυνη για τα συστήματα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Όπως τόνισε, η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών δεν είχε καμία αρμοδιότητα να παρέμβει στις εργασίες της ΕΡΓΟΣΕ ή της Γενικής Γραμματείας, ενώ ο ρόλος της περιοριζόταν στην επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το πρόγραμμα εφαρμογής του ERTMS.

Ακόμα πιο σοκαριστική είναι η παραδοχή ότι, κατά τη διάρκεια της θητείας του, δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για θέματα ασφαλείας μέχρι και την ημέρα του δυστυχήματος – με τις πρώτες σχετικές συναντήσεις να πραγματοποιούνται μόνο «κατόπιν εορτής».

Σύμφωνα με την κατάθεσή του, η διαχείριση του σιδηροδρομικού κυκλοφοριακού έργου αποτελεί ευθύνη του ΟΣΕ, ο οποίος «αποφασίζει αυτόνομα», βάσει του Νόμου 4632/2019. Μετά το δυστύχημα, πραγματοποιήθηκαν έκτακτες συσκέψεις παρουσία του ERA (Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων), ώστε να διαμορφωθεί σχέδιο δράσης.

Ο ίδιος υποστήριξε πως οι δικές του πληροφορίες περιορίζονταν σε ζητήματα συντήρησης και χρηματοδότησης, ενώ επεσήμανε πως επί της θητείας του υπεγράφη η νέα σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και Δημοσίου, αυξάνοντας την κρατική ενίσχυση στα 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Νέα «βόμβα» για τα Τέμπη από υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Υποδομών: «Δεν ήταν δική μας δουλειά τα συστήματα ασφαλείας»

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η εφημερίδα Δημοκρατία, η διευθύντρια Σιδηροδρομικών Μεταφορών, με τα αρχικά ονόματος Δ.Α., ανέφερε μεταξύ άλλων στην απολογία της στον εφέτη ανακριτή:

«Η εικόνα που έχω επιμερίζεται ως εξής:

  • Υφίστατο μόνιμη υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα την μη επαρκή συντήρηση των υποδομών, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν ήταν προληπτική και η οποία στόχευε μόνο στο να συντηρηθεί η γραμμή για ό,τι δεν μπορούσε να αποφευχθεί μέσα στα πλαίσια της χρηματοδότησης του ΟΣΕ.
  • Ο διαχειριστής της υποδομής ήταν υποστελεχωμένος. Το προσωπικό έβαινε συνεχώς μειούμενο, καθώς από τους 3.882 υπαλλήλους το 2010, έφτασε να έχει σήμερα 540 υπαλλήλους. Η έλλειψη του προσωπικού συνετέλεσε στη μείωση της χωρητικότητας του δικτύου και, άρα, στη συχνότητα των δρομολογίων, στην ταχύτητα και την καθυστέρηση εξυπηρέτησης του κοινού.
  • Η έλλειψη του προσωπικού συνέτεινε στην έλλειψη συντονισμού μεταξύ των υπηρεσιών του ΟΣΕ».

Έκανα επανειλημμένες, προφορικές οχλήσεις στον εκάστοτε διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ για την υποστελέχωση και ιδίως για την υποστελέχωση της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας, καθώς υπήρχε ένα μόνο άτομο για τον καθορισμό των δρομολογίων σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο»

Αντίστοιχα, ο κατηγορούμενος αναπληρωτής προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, με τα αρχικά ονόματος Π.Α. ανέφερε τα εξής:

«Όταν ανέλαβα καθήκοντα, η πρώτη μέριμνά μου ήταν να ενημερωθώ για τις αρμοδιότητες της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και ειδικότερα της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, και διαπίστωσα ότι η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών, διά της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, είχε καθήκοντα διοικητικής εποπτείας επί του διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ και επί της ΡΑΣ, αποκλείοντας κάθε αρμοδιότητα για θέματα ασφάλειας, για την οποία αποκλειστική αρμοδιότητα είχε και έχει ως σήμερα η ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία υπόκειται μόνο σε κοινοβουλευτικό έλεγχο»

Μάλιστα, ο κατηγορούμενος υπέβαλε στον ανακριτή «την υπ. αριθμόν 24/16-03-2023 απόφαση της Ολομέλειας της ΡΑΣ, με την οποία διαπιστώνεται ότι η εκπαίδευση και η εξέταση των σταθμαρχών και του λοιπού προσωπικού δεν πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τις επιταγές της οδηγίας 798/2016 και του Ν. 4632/2019».

Επίσης, παραδέχτηκε πως κατά τη διάρκεια της θητείας του δεν είχε καμία επαφή με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας για τη σιδηροδρομική κυκλοφορία μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος.

Τελευταία νέα

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα τιμήθηκε με το βραβείο Συνολικής Προσφοράς – Παρόντες οι θρύλοι του κινηματογράφου

Τον εμβληματικό σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα τίμησε το Χόλιγουντ το περασμένο Σάββατο 26 Απριλίου,στο...

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συστήνεται στους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων “Νικόλαος Δούμπας” διοργανώνει την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 την εκπαιδευτική δράση «Ορίζοντες...

Οι Telma στη σκηνή του Studio 203

Tους Telma παρουσιάζει για πρώτη φορά στα Γιάννενα η Bullet Productions, το Σάββατο 10...

Γιορτή σήμερα 29 Απριλίου, εορτολόγιο: Άγιοι Ιάσονας και Σωσίπατρος οι Απόστολοι

29 Απριλίου: Άγιοι Ιάσονας και Σωσίπατρος οι Απόστολοι – Οι Άγιοι Απόστολοι Ιάσων και...

Περισσότερα

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων συστήνεται στους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού

Το Μουσικό Σχολείο Ιωαννίνων “Νικόλαος Δούμπας” διοργανώνει την Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 την εκπαιδευτική δράση «Ορίζοντες...
Spofier - Spotify Profil Fotoğrafı Büyütücü