Η πρόσφατη αναστάτωση σχετικά με την ασφάλεια της Εγνατίας Οδού, ειδικά γύρω από τη σήραγγα Μαλακάσι στην Ήπειρο, οδήγησε στην κλήση ειδικών για να αξιολογήσουν την κατάσταση και τη λειτουργικότητα της σήραγγας. Αυτό έγινε για να καθοριστεί εάν και πότε θα είναι δυνατό να επαναλειτουργήσει ή αν απαιτούνται επιπλέον επεμβάσεις.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ανακοίνωσε πρόσφατα στο Φόρουμ των Δελφών ότι η σήραγγα έκλεισε προληπτικά λόγω ανησυχιών που προκλήθηκαν και για να διατηρηθεί η ψυχολογική ηρεμία των πολιτών. Επισήμανε ότι οι πρώτοι έλεγχοι δεν έδειξαν κάποια στατική ανεπάρκεια και ότι η συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών της Εγνατίας Οδού θα γίνει σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα από τον παραχωρησιούχο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατία Οδός Α.Ε., Κωνσταντίνος Κουτσούκος, σε τηλεοπτική του εμφάνιση, αναγνώρισε την αναστάτωση που προκλήθηκε από τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου και επιβεβαίωσε ότι ειδικοί εμπειρογνώμονες έχουν αναλάβει να διασφαλίσουν ότι δεν υπάρχει σοβαρός λόγος ανησυχίας.
Τέλος, θυμίζουμε ότι από την Παρασκευή 12 Απριλίου, έχει δοθεί εντολή για το προσωρινό κλείσιμο ενός κλάδου της σήραγγας Μαλακάσι, με την κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, και έχει δημιουργηθεί παράκαμψη για να μην διακοπεί η κυκλοφορία. Ο κ. Κουτσούκος τόνισε ότι η συντήρηση του δρόμου είναι μια συνεχής προσπάθεια και ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν μέχρι και τις 19 Απριλίου.
Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις δηλώσεις του κ.Καχριμάνη η Εισαγγελική Αρχή διέταξε προκαταρκτική έρευνα για την κατάσταση της σήραγγας. Παράλληλα υπήρξε και αντίδραση από κόμματα της αντιπολίτευσης για τον τρόπο διαχείρισης του θέματος.
Τα διόδια και η νέα σύμβαση
Στην ίδια τηλεοπτική εμφάνιση ο κ.Κουτσούκος σημείωσε πως οι σταθμοί διοδίων έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστεί και δεν υπάρχουν εκκρεμότητα. Αυτό είναι και μια υποχρέωση από πλευράς Δημοσίου, δηλαδή να παραδώσει στον παραχωρησιούχο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS) τον βασικό άξονα και τους τρεις κάθετους με λειτουργικούς όλους τους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων.
Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατία Οδός Α.Ε., σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους, η χρέωση στην Εγνατία είναι ακόμα σχετικά χαμηλή η αύξηση μιας και η αύξηση είναι στα 4 λεπτά/χιλιόμετρο σε σχέση με τα 6,5 λεπτά που ισχύει στους άλλους άξονες. “Αντιλαμβάνομαι ότι οι χρήστες δεν θέλουν να πληρώνουν παραπάνω αλλά για θα πρέπει να κρατηθεί και το επίπεδο συντήρησης του δρόμου”. Παράλληλα ενημέρωσε πως το epass της Εγνατίας Οδού το έχουν προμηθευτεί περίπου 250.000 και μέσω αυτού μπορούν να επωφεληθούν με εκπτωτικά πακέτα που φτάνουν μέχρι και 50%.
Επίσης, σχετικά με την νέα Γέφυρα στους Κήπους Έβρου που θα συνδέει οδικά Ελλάδα και Τουρκία, είπε πως μελετάται συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια και έχουν γίνει μεγάλα βήματα. Τον ερχόμενο Ιούνιο σύμφωνα με τον κ.Κουτσούκο, θα οριστικοποιηθούν οι μελέτες πράγμα που θα αποτελέσει και ένα μεγάλο ορόσημο για την υλοποίηση του έργου και για τις 2 χώρες.
Το επόμενο διάστημα θα συνεχιστούν οι συναντήσεις με την Τουρκική πλευρά στα πλαίσια της συνεργασίας για την υλοποίηση της νέας γέφυρας. Έπεται η δημοπράτηση του έργου ξεχωριστά για την κάθε πλευρά. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. πάντως, έχει αναλάβει την ωρίμανση του έργου για λογαριασμό και των δύο πλευρών δηλαδή και της ελληνικής και της τουρκικής. Η νέα γέφυρα θα μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά μεγαλύτερο αριθμό χρηστών και θα συντελέσει στην βελτίωση των οδικών μεταφορών και μετακινήσεων μεταξύ των δύο χωρών.