ΑρχικήΉπειροςΈντονες Αντιδράσεις για την Απαγόρευση Κυκλοφορίας Φορτηγών στην Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας

Έντονες Αντιδράσεις για την Απαγόρευση Κυκλοφορίας Φορτηγών στην Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας

Δημοσιεύθηκε:

Μεγάλη ανησυχία έχει προκληθεί μεταξύ ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών, ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, εξαιτίας της απόφασης του Περιφερειάρχη Ηπείρου να απαγορεύσει την κυκλοφορία σε μέρος του εθνικού οδικού δικτύου από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι το βράδυ της Κυριακής.

Η απόφαση αυτή, που αποσκοπεί στη μείωση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που παρατηρείται κυρίως στην Εθνική Οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας, περιέχει αρκετές ασάφειες και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα.

Τα πανελλήνια σωματεία και συνδικάτα υποστηρίζουν ότι η απόφαση δεν μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή χωρίς να έχει προηγηθεί η δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Τονίζουν, επίσης, ότι είναι έτοιμοι να την προσβάλλουν δικαστικά, καθώς δεν έγινε καμία διαβούλευση, δεν προσφέρονται εναλλακτικές λύσεις για την κυκλοφορία των φορτηγών κατά τις ημέρες και ώρες της απαγόρευσης, και το χρονικό διάστημα της απαγόρευσης είναι πολύ μεγάλο.

Επιπλέον, δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για τον εφοδιασμό των περιοχών και των επιχειρήσεων, εκτός από τις κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αφορά τα πρατήρια καυσίμων.

Τα μέλη των πανελλήνιων συνδικάτων πρόκειται να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου για να του εξηγήσουν τα ουσιαστικά και πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν, ενώ η Αστυνομία, η οποία καλείται να εφαρμόσει την απόφαση, βρίσκεται σε στάση αναμονής.

Η απόφαση τίθεται σε ισχύ από σήμερα Παρασκευή και προβλέπει την απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων άνω των τεσσάρων τόνων μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, για τρεις ημέρες την εβδομάδα, από Παρασκευή στις 15:00 μέχρι Κυριακή στις 21:00, καθώς και τις αργίες, στα παρακάτω τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου:

  1. Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας (παραλιακή) από τη Σήραγγα Ακτίου έως την Ηγουμενίτσα.
  2. Από την Αρχαία Νικόπολη μέχρι τη Γέφυρα Καλογήρου στην Ε.Ο. Πρέβεζας.
  3. Ε.Ο. Κόμβος Φραξήλα – Κόμβος Λιμποχωβίτη.
  4. Ε.Ο. Αρχαγγέλου – Γλυκής (από τη διασταύρωση Αρχαγγέλου έως τον οικισμό Γλυκής, όρια Ν. Θεσπρωτίας).

Το επιμελητήριο Θεσπρωτίας

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, Αλέκος Πάσχος, μάλιστα έστειλε επιστολή προς τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κο. Αλέξανδρο Καχριμάνη με θέμα «Αίτημα επανεξέτασης Απόφασης για την κυκλοφορία “βαρέων” οχημάτων».

Σε αυτή αναφέρει:

Με αφορμή την έκδοση της αριθμ. 90606/9867/06.06.2024  Απόφασή σας για την έγκριση κυκλοφοριακής ρύθμισης για τον περιορισμό της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων άνω των 4 τόνων από 10/06 έως 30/09 για τις ημέρες Παρασκευή (από 15.000 μμ) έως και Κυριακή (και ώρα 21.00μμ) καθώς και τις αργίες σε τμήματα του εσωτερικού οδικού δικτύου και όσον αφορά την Θεσπρωτία παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας το παρών αίτημά μας για επανεξέτασή της για την προσφορά ευελιξίας σε δίκαια αιτήματα της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας.

Κατ’ αρχάς επιθυμούμε να διευκρινίσουμε ότι θεωρούμε την παρέμβασή σας προς την σωστή κατεύθυνση για την διαφύλαξη της ασφάλειας και της ακεραιότητας των κατοίκων και των πολλών επισκεπτών της αναφερθείσας περιοχής την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Με αφετηρία το ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη:

Ότι προέχει η ασφάλεια των μετακινούμενων κατοίκων κι επισκεπτών και η αποφυγή απώλειας ζωών ή πρόσκλησης ατυχημάτων ότι οι συγκεκριμένες οδοί παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση ΙΧ οχημάτων, κυρίως επισκεπτών την αναφερόμενη περίοδο, που δεν γνωρίζουν την περιοχή και τις ιδιαιτερότητες των οδικών αξόνων ότι οι συγκεκριμένες οδοί χρήζουν άμεσης παρέμβασης για την βελτίωσή τους κι εξάλειψη επικίνδυνων, για την ακεραιότητα των οδηγών, κακοτεχνιών αλλά παράλληλα και ότι ένα όχημα 4 τόνων (εικάζουμε αναφερόσαστε σε ωφέλιμου φορτίου και όχι μικτοβαρές, παρότι δεν διευκρινίζεται στην Απόφασή σας και θα πρέπει να διευκρινισθεί) δεν θεωρείτε πλέον βαρύ όχημα και αυτή η κατηγορία οχημάτων, αποτελεί τα κατεξοχήν οχήματα καθημερινής τροφοδοσίας των επιχειρήσεων που βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρη την περιοχή και αυτή την περίοδο ευρίσκονται σε πλήρη κι εντατική λειτουργία  πρέπει να υπάρξει διάκριση των οχημάτων καθημερινής τροφοδοσίας από τα πραγματικά βαρέα οχήματα που επιλέγουν την διέλευση αυτών των οδών αντί της ΕΓΝΑΤΙΑΣ και ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ως οφείλουν) για την αποφυγή διοδίων και πιθανώς κι ελέγχων, με εξαίρεση τις υποχρεωτικές διαδρομές παράδοσης εμπορευμάτων σε περιφερειακό διανομέα, και φυσικά πρέπει να περιορισθούν την καλοκαιρινή περίοδο, με την τόσο σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων περιοχών της Ηπείρου, σε συνδυασμό με την φυσική αδυναμία προμήθειας πολύ μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων από τις μικρές επιχειρήσεις μας (τόσο οικονομική αδυναμία των επιχειρήσεων, όσο και ουσιαστικής ανταπόκρισης στις πραγματικές ανάγκες του αγοραστικού κοινού), η ανάγκη αν όχι καθημερινής, τουλάχιστον κάθε 2 ημέρες τροφοδοσίας τους, είναι απαραίτητη.

Σας καλούμε να επανεξετάσετε την προαναφερθείσα Απόφασή σας προκειμένου να υπάρξει μια πιο ευέλικτη μορφή της που θα επιτρέπει την διευρυμένη κυκλοφορία οχημάτων τουλάχιστον έως 6,5 τόνων καθαρό, για την ημερήσια τροφοδοσία των επιχειρήσεών μας.

Τελευταία νέα

“Σοκ από Εισαγγελία για το μπάζωμα στα Τέμπη: Πετάχτηκαν 300 Κυβικά Χώμα Χωρίς Δικαστική Έγκριση

Ποινικές διώξεις για το μπάζωμα στα Τέμπη αποφάσισε η εισαγγελία εφετών Λάρισας με μια...

Σοκ Στην Υγειονομική Ασφάλεια: Το 33% Των Γευμάτων Στις Καντίνες είναι Μολυσμένο Με Εντεροβακτηρίδια

  Οι καντίνες του δρόμου συχνά κατηγορούνται για τις συνθήκες υγιεινής τους, καθώς η τροφιμογενής...

Διαχείριση Χρημάτων: Τέσσερις Στρατηγικές Για Εξοικονόμηση Και Αποπληρωμή Οφειλών

Με αυτούς τους απλούς τρόπους θα εξοικονομήσετε χρήματα και θα γεμίσουν οι τσέπες σας,...

Γιάννης Μπέζος: «Η ελληνική τηλεόραση έχει γίνει ένα πρωινό αφρόλουτρο, σαν περίπτερο που πουλάει μόνο…»

Ο Γιάννης Μπέζος ήταν καλεσμένος του Γιώργου Κουβαρά στη ραδιοφωνική εκπομπή «Μίλησέ μου» και όπως πάντα...

Περισσότερα