Ένα έργο που ξεκίνησε το 2019 κοντά στο Μπουραζάνι Κόνιτσας και υποτίθεται πως θα ολοκληρωνόταν εντός 18 μηνών, έχει μετατραπεί σε σύμβολο γραφειοκρατικής στασιμότητας και αδιαφάνειας. Η γέφυρα στον ποταμό Αώο, με προϋπολογισμό περίπου 600.000 ευρώ, παραμένει ημιτελής έξι χρόνια μετά, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για τη σκοπιμότητα και τη χρησιμότητά της.
Το έργο, που ανήκει στην Περιφέρεια Ηπείρου, δεν φαίνεται να εξυπηρετεί κάποιον συγκοινωνιακό ή αναπτυξιακό σκοπό, καθώς από τη μία πλευρά καταλήγει σε χωματόδρομο και από την άλλη σε αγροτεμάχια. Ούτε ο Δήμος Κόνιτσας ούτε οι γειτονικές κοινότητες είχαν ζητήσει την κατασκευή της, γεγονός που εντείνει τη σύγχυση γύρω από την απόφαση υλοποίησής της.
Το θέμα ήρθε ξανά στο φως μέσα από την εκπομπή «Καθαρές Κουβέντες» του Open, με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκο Παπαθανάση να δηλώνει αιφνιδιασμένος και να δεσμεύεται για προσωπική διερεύνηση. Παρά τις έξι παρατάσεις που έχουν δοθεί, η πρόοδος του έργου φτάνει μόλις στο 65%, ενώ η ολοκλήρωσή του έως τον Δεκέμβριο του 2025 θεωρείται εξαιρετικά αμφίβολη.
Η γέφυρα κατασκευάζεται σε περιοχή φυσικού κάλλους, κοντά στα ερείπια της ιστορικής Μεσογέφυρας, η οποία χρονολογείται από τον 7ο αιώνα. Το 2021, καταγγελίες έκαναν λόγο για καταστροφή μέρους των απομειναριών της παλιάς γέφυρας κατά την έναρξη των εργασιών, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία και φορείς πολιτιστικής κληρονομιάς.
Η Μεσογέφυρα, ένα τρίτοξο γεφύρι με μοναδική αρχιτεκτονική, είχε στρατηγική σημασία και καταστράφηκε οριστικά κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η νέα γέφυρα, αντί να αποτελέσει συνέχεια της ιστορικής διαδρομής, κινδυνεύει να μείνει στην ιστορία ως ένα έργο χωρίς προορισμό.