Στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης βρίσκεται το νέο Master Plan του λιμένα Ηγουμενίτσας, το οποίο εξετάστηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη και του Δημάρχου Παναγιώτη Νταή. Το σχέδιο περιλαμβάνει θετικές προβλέψεις για τη λειτουργία της χερσαίας ζώνης, αλλά και αμφιλεγόμενες επιλογές που προκαλούν αντιδράσεις.
Σύμφωνα με τον Δήμο Ηγουμενίτσας, ενσωματώθηκαν προτάσεις όπως:
Χωροθέτηση ζώνης logistics
Δημιουργία θέσεων στάθμευσης
Σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων
Αυτονομία σε ύδρευση και ενέργεια
Ωστόσο, προβληματισμό προκαλούν οι προβλέψεις για:
Εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων
Υποδομές για χύδην φορτία και γεωτρήσεις
Ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα
Απουσιάζουν σαφείς αναφορές για τη Μαρίνα Ηγουμενίτσας και τα καταφύγια σκαφών σε Πλαταριά, Σύβοτα και Σαγιάδα, ενώ δεν προβλέπεται αξιοποίηση δημοσίων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων.
Το Master Plan διασφαλίζει την εσωτερική λειτουργία του λιμένα, αλλά δεν αφήνει ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα στην ευρύτερη περιοχή, ούτε ενισχύει έργα υποδομής όπως η Ε.Ο. Ηγουμενίτσας–Πρέβεζας, η σιδηροδρομική σύνδεση ή το υδατοδρόμιο.
Το σχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση τις επόμενες ημέρες, με ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου να ακολουθεί για λήψη αποφάσεων.