ΑρχικήΉπειροςΠρωτοφανής σχεδιασμός: Ο αγωγός ύδρευσης περνά μέσα από τον δρόμο στη Φιλιππιάδα...

Πρωτοφανής σχεδιασμός: Ο αγωγός ύδρευσης περνά μέσα από τον δρόμο στη Φιλιππιάδα – Τι προβλέπει η μελέτη

Δημοσιεύθηκε:

Ένα εξαιρετικά ασυνήθιστο και ενδεχομένως προβληματικό στοιχείο στην υλοποίηση του νέου έργου ύδρευσης φέρνει στο φως δημότης του Δήμου Ζηρού, με επίσημη διαμαρτυρία που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με την καταγγελία, ο νέος αγωγός που πρόκειται να εγκαταστήσει η ΤΕΡΝΑ για τη μεταφορά νερού από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου προς Πρέβεζα και Λευκάδα, προβλέπεται να περνά από το κέντρο του οδοστρώματος στην πόλη της Φιλιππιάδας, αντί να τοποθετηθεί στην άκρη του δρόμου, όπως συνηθίζεται στα αντίστοιχα έργα.

Η επίμαχη διέλευση αφορά την οδό Σόλωνος Γκίκα, τμήμα της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Πρέβεζας, η οποία λειτουργεί ως κεντρική αστική αρτηρία για τη Φιλιππιάδα.

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πρώην δήμαρχος, Δημήτρης Γιολδάσης, επιχείρησε να καθησυχάσει τις ανησυχίες, αναφερόμενος γενικά σε παλαιότερη συνάντηση στη Λευκάδα με τον αρμόδιο υφυπουργό, στην οποία εκφράστηκαν διαβεβαιώσεις για την ομαλή και σύντομη υλοποίηση του έργου. Ωστόσο, ο πολίτης που υπέβαλε τη διαμαρτυρία υποστηρίζει ότι η εν λόγω πρόβλεψη υπάρχει ξεκάθαρα στη μελέτη και προειδοποιεί ότι, αν δεν υπάρξει άμεση κινητοποίηση για την τροποποίησή της, η πόλη θα βρεθεί προ τετελεσμένων.

Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενο στάδιο, με παρέμβαση της δημοτικής αρχής, επετεύχθη αλλαγή στη διαδρομή του αγωγού, ώστε να αποφευχθεί η διέλευσή του από τον κεντρικό δρόμο στον Λούρο – επιλέχθηκε έτσι εναλλακτική χάραξη μέσω της περιοχής του Αγίου Βαρνάβα.

Όσον αφορά το τμήμα της Φιλιππιάδας κοντά στο γήπεδο, προβλέπεται η δημιουργία υπέργειας κατασκευής για τον αγωγό, η οποία θα έχει τη μορφή εξωτερικής εγκατάστασης, παρόμοιας με διυλιστήριο.

Κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ούτε ο νυν δήμαρχος Γιώργος Γιολδάσης ούτε ο πρώην δήμαρχος και τοπογράφος μηχανικός Νίκος Καλαντζής, που είχε την ευθύνη ανάθεσης της μελέτης επί των ημερών του, πήραν σαφή θέση ή παρείχαν διευκρινίσεις για το ζήτημα.

Το έργο χαρακτηρίζεται μεγάλου βεληνεκούς και υψηλού κόστους, με τον αρχικό προϋπολογισμό να ξεπερνά τα 140 εκατομμύρια ευρώ – ποσό που εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί σημαντικά. Η κατασκευή του αγωγού θα ξεκινήσει από την Πρέβεζα προς Λούρο και το τελευταίο τμήμα θα είναι αυτό της Φιλιππιάδας. Η μελέτη εκπονήθηκε από κορυφαία υδραυλική μελετητική εταιρεία με διεθνή εμπειρία, που επιστράτευσε ακόμη και δύτες για τον έλεγχο των υδροληψιών.

Το νέο δίκτυο αναμένεται να επιλύσει μακροχρόνια προβλήματα, περιορίζοντας τις τεράστιες απώλειες νερού λόγω φθορών στο υφιστάμενο σύστημα.

Ωστόσο, παρά τη σημασία και τον σχεδιασμό του έργου, προκύπτουν ζητήματα που απαιτούν επαγρύπνηση και έγκαιρη παρέμβαση των τοπικών φορέων. Είναι αναγκαίο να ανοίξει διάλογος στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τη συμμετοχή και της Περιφέρειας καθώς και των βουλευτών του νομού, ώστε να εξεταστούν εναλλακτικές όδευσης του αγωγού, ιδιαίτερα εντός του αστικού ιστού.

Οι τεράστιοι σωλήνες που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν έχουν ήδη αποθηκευτεί στο λιμάνι της Πρέβεζας και κατά μήκος της διαδρομής, προκαλώντας εύλογο προβληματισμό για το εύρος των απαραίτητων παρεμβάσεων.

Μια προτεινόμενη εναλλακτική διαδρομή περιλαμβάνει τη διέλευση του αγωγού μέσω του στρατοπέδου Φιλιππιάδας προς την περιοχή των γηπέδων 5×5 και από εκεί προς τη γέφυρα Καλογήρου – χάραξη που παρακάμπτει την επιβαρυμένη από δίκτυα και κυκλοφορία κεντρική αρτηρία της πόλης.

Τελευταία νέα

Πως να σώσεις στιλ ακόμα και στα πιο casual ντυσίματα σου μέσα από τις λεπτομέρειες

Τα casual ντυσίματα αποτελούν τη βάση της καθημερινότητας μας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι...

Αυτοεκφράσου μέσα από τα βήματά σου

  Όλοι μας έχουμε εκείνες τις στιγμές που νιώθουμε ότι “κάτι λείπει”.  Σαν να υπάρχει ένα...

Ιωάννινα: Κρίσιμες ώρες για τουρίστρια από Τσεχία – Υπέστη εγκεφαλικό κατά τη διάρκεια διακοπών

Στην εντατική του Νοσοκομείου Χατζηκώστα Ιωαννίνων νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση η 24χρονη Τσέχα που...

Θεσπρωτία: Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά που πέρασε από την Αλβανία

Δεν υπάρχει πλέον ενεργό πύρινο μέτωπο στη Θεσπρωτία, όπου η φωτιά είχε επεκταθεί από...

Περισσότερα