Μετά από δώδεκα χρόνια προσπαθειών και καθυστερήσεων, ολοκληρώθηκε η μελέτη για τη βελτίωση του οδικού άξονα από το Καλπάκι προς την Κόνιτσα, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα στο Καλπάκι από τον Υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα. Το έργο θεωρείται κρίσιμο για την περιοχή, καθώς αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του Υπουργείου.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, επιβεβαίωσε σε συνεδρίαση της Περιφερειακής Επιτροπής ότι η μελέτη έχει ολοκληρωθεί, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Υποδομών. Στη μελέτη περιλαμβάνονται λίγα και σχετικά εύκολα τεχνικά έργα, με εξαίρεση τη γέφυρα στον ποταμό Βοϊδομάτη, η οποία αναμένεται να είναι το πιο απαιτητικό τμήμα του έργου.
Χρηματοδότηση και Προκλήσεις
Η χρηματοδότηση του έργου έχει προγραμματιστεί να γίνει μέσω του Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), με συνολικό προϋπολογισμό 40 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, η ένταξη του έργου στο ΠΔΕ δημιουργεί ανησυχίες, καθώς συχνά έργα που χρηματοδοτούνται μέσω του προγράμματος αντιμετωπίζουν σημαντικές καθυστερήσεις λόγω περιορισμένων πιστώσεων.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από το γεγονός ότι το ΠΔΕ περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό έργων. Οι καθυστερήσεις αυτές υπογραμμίζουν την ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης, όπως η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, που θα διασφάλιζε τη γρήγορη και απρόσκοπτη κατασκευή του.
Αναπτυξιακή Προοπτική
Το έργο του οδικού άξονα Καλπάκι-Κόνιτσα έχει μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη της περιοχής, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και διευκολύνοντας την τουριστική κίνηση. Ωστόσο, η μετατροπή της μελέτης σε πράξη εξαρτάται από τη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων και τη σωστή ιεράρχηση των έργων.