Με ρυθμούς… χελώνας προχωρά η δημιουργία ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα μας, με την Ήπειρο να μην λείπει από αυτόν τον φιλόδοξο σχεδιασμό, αν και θα πρέπει πρώτα να διευθετηθεί το ζήτημα της χωροθέτησης υδατοδρομίου στη λίμνη Παμβώτιδα, που θα επιτρέπει τη δρομολόγηση πτήσεων υδροπλάνων.
Πάντως από τον Μάρτιο του 2022 που το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε την Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων για την δημιουργία του στη βορειοδυτική όχθη της λίμνης, δίπλα στον οικισμό του Περάματος, παρατηρείται μια ανεξήγητη στασιμότητα, ενώ κανείς δεν έχει ενημερώσει σε ποια βάση βρίσκεται το όλο εγχείρημα. Το σίγουρο είναι ότι η νέα Δημοτική Αρχή που θα αναλάβει από 1η Ιανουαρίου, θα κληθεί να τρέξει τις διαδικασίες, εάν πράγματι θέλουμε η περιοχή μας να μπει στο δίκτυο υδατοδρομίων.
Αισιόδοξη η «Hellenic Sea Planes»
Πάντως, η εταιρία «Hellenic Seaplanes» που τρέχει το ζήτημα των υδατοδρομίων στη χώρα, έχει ήδη φέρει το πρώτο υδροπλάνο, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 θα φτάσουν και άλλα δυο, προκειμένου εντός του 2024 να ξεκινήσουν δρομολόγια.
Όπως ανέφερε στο «newmoney» ο ιδρυτής, CEO και Πρόεδρος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους «Περιμένουμε μέσα στον επόμενο μήνα να εκδοθεί η άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης αερομεταφορέων, για να εντάξουμε τα υδροπλάνα μας στο ελληνικό νηολόγιο, σε συνδυασμό με την απόκτηση της άδειας αερομεταφορέα (Air Operator Certificate) από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, θα μπορούμε να ξεκινήσουμε πτήσεις.
Το πιο πιθανό είναι να εισέλθουμε επίσημα σε καθεστώς εμπορικών πτήσεων από τον Φεβρουάριο του 2024. Δεν κρύβω ότι μας ενδιαφέρει πολύ η συνεργασία με τον κλάδο της κρουαζιέρας. Εκείνο τον μήνα ουσιαστικά αρχίζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Για αυτό τον λόγο βρισκόμαστε τώρα σε συζητήσεις με εταιρίες του κλάδου για ενδεχόμενες συνέργειες, με στόχο οι επιβάτες κρουαζιέρας να ανακαλύψουν τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της Ελλάδας από ψηλά».
Ας σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του πτητικού πλάνου της, η Hellenic Seaplanes προγραμματίζει δρομολόγια στο Ιόνιο, για αρχή κυρίως στις γραμμές Κέρκυρα – Παξοί – Γιάννενα και Παξοί – Πρέβεζα, με την προοπτική της διασύνδεσης και των άλλων περιοχών, π.χ. όλων των νησιών του πελάγους με την Πάτρα.
Όπως τονίζει ο Νικόλας Χαραλάμπους οι εξελίξεις τρέχουν για 90 συνολικά υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία είτε έχουν κατασκευαστεί είτε τελούν υπό κατασκευή, ή είναι σε φάση αδειοδότησης. Τα κατά τόπους προβλήματα που ενσκήπτουν αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη ευκολία και ευελιξία μετά από τις πρόσφατες βελτιώσεις του σχετικού νομοθετικού πλαισίου.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ