Θέμα χρόνου είναι η δημοπράτηση του έργου για τον οδικό άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά με τις μελέτες να έχουν σχεδόν παραδοθεί.
Η αρχική δημοπράτηση θα γίνει για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι και με προαίρεση το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναμένεται να παραδοθεί σε δέκα ημέρες.
Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά θα είναι τρίιχνος, κλειστός με ανισόπεδους κόμβους και με προοπτική διαπλάτυνσής του μελλοντικά, προϋπολογισμού 230 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για έναν από τους οδικούς άξονες που συμπεριλαμβάνονται στον προγραμματισμό του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιομέτρων, με μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα), ενώ θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.
Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.
Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα συνδέσει την Ελλάδα με την Αλβανία και αποτελεί κομμάτι του «Μπλε Διαδρόμου», ενός οδικού δικτύου 1.500 χιλιομέτρων που θα απλώνεται από τη Βόρεια Ιταλία έως την Καλαμάτα κατά μήκος των ακτών.
Στο έργο του Μπλε Διαδρόμου συνολικά εμπλέκονται 8 χώρες: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία.
Τα έργα κατασκευής στην Κροατία έχουν πραγματοποιήσει σημαντική πρόοδο και εκτιμάται πως το κροατικό κομμάτι του Μπλε Διαδρόμου θα παραδοθεί έως τα τέλη 2022.
Στην Αλβανία, η κατασκευή ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, αλλά η πανδημία έβαλε φρένο στο πρότζεκτ. Το αλβανικό τμήμα του «Μπλε Διαδρόμου» έχει, συνολικά, μήκος 315 χιλιομέτρων.