Ζούμε πραγματικά τραγελαφικές καταστάσεις στην Ήπειρο, με τα ζωικά απόβλητα να ταξιδεύουν σαν… τουρίστες από νομό σε νομό. Από την Κέρκυρα στην Πρέβεζα, από την Πρέβεζα στην Άρτα και τώρα στα Γιάννενα. Μια υπόθεση που έχει εξελιχθεί σε διοικητικό χάος, θεσμικό εξευτελισμό και πλέον σε καθαρά πολιτικό ζήτημα, καθώς οι ευθύνες δεν είναι πια αφηρημένες. Έχουν ονοματεπώνυμο.
Οι δύο άνθρωποι που βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της θλιβερής διαχείρισης είναι ο Μανώλης Γραφάκος, Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, και ο Νίκος Γεωργάκος, Δήμαρχος Πρέβεζας και Πρόεδρος του ΑΣΔΣΑ Ηπείρου. Η διαχείριση της κρίσης όχι μόνο απέτυχε, αλλά κατάφερε το αδιανόητο: οι Κερκυραίοι, άθελά τους, έβαλαν όλους τους δημάρχους της Ηπείρου να συγκρούονται μεταξύ τους, δημιουργώντας μια ζοφερή εικόνα για την τοπική αυτοδιοίκηση.
Την ίδια στιγμή, ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, μπροστά σε αυτό το εκρηκτικό σκηνικό, προτίμησε την τακτική της εξαφάνισης. Ούτε καθοδήγηση, ούτε παρέμβαση, ούτε πολιτική κάλυψη. Μόνο σιωπή, την ώρα που η Ήπειρος βράζει.
Στο πρακτικό κομμάτι, η υπόθεση λαμβάνει πλέον νέα τροπή. Στον ΧΥΤ Ελληνικού μεταφέρονται οι επιπλέον ποσότητες που εντοπίστηκαν κατά την εκταφή στη Γέφυρα Καλογήρου, στη μονάδα καύσης της Άρτας. Ο Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων εφαρμόζει την πρόσφατη απόφαση για επιμερισμό των υλικών στους ΧΥΤ της Ηπείρου, εξαιρώντας τη Βλαχέρνα, η οποία αρνήθηκε λόγω κορεσμού.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, λίγο μετά τις 10 το πρωί και σε συνεννόηση με την Εισαγγελία Άρτας, ξεκίνησε η άμεση μεταφορά των αποβλήτων προς το Ελληνικό. Περίπου 15 φορτηγά, φορτωμένα με ζωικά κατάλοιπα που έχουν «βαφτιστεί» ως σύμμεικτα αδρανή, μαζί με χώματα από την εκταφή, κατευθύνονται στον ΧΥΤ, μέσα σε κλίμα δυσπιστίας και οξύτατης πολιτικής αντιπαράθεσης.
Τα όσα συμβαίνουν τα τελευταία 24ωρα δεν τιμούν καμία βαθμίδα διοίκησης. Αντιθέτως, αποκαλύπτουν κενά, αδυναμίες και ευθύνες που δεν μπορούν πλέον να κρυφτούν. Η Ήπειρος βρίσκεται για άλλη μια φορά στο επίκεντρο μιας διαχείρισης που μοιάζει με κακοστημένο έργο. Και το κοινό έχει κουραστεί να το παρακολουθεί.


