Τίτλοι τέλους έπεσαν και επίσημα για το Στρατοδικείο Ιωαννίνων, καθώς οι εγκαταστάσεις του στο κέντρο της πόλης εκκενώθηκαν πλήρως, αφήνοντας πίσω τους ένα άδειο κτήριο και πολλά αναπάντητα ερωτήματα. Η απόφαση-σοκ για την κατάργηση της δομής, που έρχεται ως εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος για το ξήλωμα των περιφερειακών στρατιωτικών δικαστηρίων, στερεί από την Ήπειρο μια ζωτική υπηρεσία. Όπως αναφέρει το epirusbomb.gr, η μεταρρύθμιση αυτή συγκεντρώνει όλες τις υποθέσεις σε Λάρισα, Πειραιά και Αθήνα, υποβαθμίζοντας για ακόμα μια φορά την περιφέρεια.
Η εξέλιξη αυτή προκαλεί κύμα οργής και δικαιολογημένου προβληματισμού σε δικηγόρους, στρατιωτικούς και πολίτες. Από εδώ και στο εξής, οποιοσδήποτε εμπλέκεται σε υπόθεση του Στρατού Ξηράς θα υποχρεούται να ταξιδεύει στη Λάρισα για να βρει το δίκιο του, ενώ για υποθέσεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας ο δρόμος οδηγεί κατευθείαν στην Αττική. Αυτό μεταφράζεται σε τεράστια ταλαιπωρία, χαμένες ώρες στους δρόμους και ένα δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος για μάρτυρες και νομικούς της Ηπείρου, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους τα σπασμένα της κεντρικής διοίκησης.
Παράλληλα, βόμβα αποτελεί το γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό κτήριο-φιλέτο στην καρδιά των Ιωαννίνων παραμένει αναξιοποίητο και σφραγισμένο. Αν και η δημοτική αρχή έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για να περάσει ο χώρος στα χέρια της πόλης, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η απουσία συγκεκριμένης απόφασης για την παραχώρησή του κρατούν το κτήριο όμηρο. Η τοπική κοινωνία απαιτεί να σταματήσει η κοροϊδία και να αποδοθεί άμεσα το ακίνητο στους δημότες, πριν μετατραπεί σε ένα ακόμα εγκαταλελειμμένο ερείπιο στο κέντρο της πόλης.


