Σε ανοιχτό μέτωπο με την κυβέρνηση προχωρούν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι του Νομού Ιωαννίνων, διαμηνύοντας πως η ανοχή τους εξαντλήθηκε. Η μαζική συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο φυτώριο της Λαψίστας αποτέλεσε την αφετηρία ενός νέου κύκλου σκληρών κινητοποιήσεων, καθώς ο πρωτογενής τομέας της περιοχής βρίσκεται αντιμέτωπος με το φάσμα του ολοκληρωτικού αφανισμού, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει το epirusbomb.gr. Οι παραγωγοί ξεκαθαρίζουν ότι οι υποσχέσεις των αρμοδίων έχουν μείνει στα συρτάρια, την ώρα που το κόστος παραγωγής καλπάζει ανεξέλεγκτα.
Οι καταγγελίες των μελών του Μπλόκου Καλπακίου είναι αιχμηρές, καθώς κατηγορούν την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για επικοινωνιακά τεχνάσματα και προσπάθεια μετάθεσης των ευθυνών για το διαχρονικό σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ στις πλάτες των ίδιων των παραγωγών. Η οργή ξεχειλίζει για το γεγονός ότι η πλατφόρμα για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ του 2026 παραμένει κλειστή, παγώνοντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο, ενώ οι αγρότες του κάμπου της Λαψίστας παραμένουν απλήρωτοι για τις ζημιές που υπέστησαν, παρά το γεγονός ότι η νέα χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες.
Η κινητοποίηση αναμένεται να κορυφωθεί με την απόβαση αντιπροσωπείας των αγροτών στο Μέτσοβο, όπου ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, θα δώσει το «παρών» σε εκδήλωση για τη νέα ΚΑΠ. Οι παραγωγοί της Ηπείρου σκοπεύουν να του επιδώσουν ψήφισμα με τα κόκκινα αιτήματά τους, ξεκαθαρίζοντας πως δεν θα δεχτούν άλλες φιέστες πίσω από κλειστές πόρτες. Διεκδικούν άμεσες πληρωμές, αφορολόγητο πετρέλαιο στο 1 ευρώ, πλαφόν στο αγροτικό ρεύμα, κούρεμα προσαυξήσεων σε ΕΦΚΑ και Δημόσιο, καθώς και κατώτερες εγγυημένες τιμές που θα καλύπτουν τα έξοδά τους.


